pühapäev, 10. september 2017

3 ootustandvat ja huvitavat lahendust IT maailmas, millest asja ei saanud



Google prillid. 2012 tutvustas Google oma uuenduslikke nutiprille Google Glass. Tegemist on nutitelefonisarnase optiliste kuvarprillidega, mis suudab kasutajaga suhelda tavaliste ja loomulike häälkäskude abil.

Need nutiprillid tekitasid väga suurt furoori ja veel enne prillide väljatulekut tundus, et tegemist saab olema paljutõotava tootega. Google haipis oma toote väljatulekut ennenägematul määral. 2015 alguses aga teatas Google, et peatab oma Google Glassi müügi.

Peamisteks põhjusteks, miks toode massidesse ei läinud, arvatakse olevat esiteks kõrge hind ja samuti ka privaatsusega seotud mured. Prillid võimaldasid väga lihtsalt salvestada diskreetselt videot – seega oleks prillide kasutamine paljude kohtades olnud kas keelatud või mitte hea tooni juurde käiv. Lisaks on välja toodud veel väikese mahutavusega aku, kehv kasutajaliides. Küll aga on sellel tootel potentsiaali ärisektoris, kuna selle abil saaks paljude tööde tegemist lihtsustada. Liitreaalsus aga on muutumas üha kuumemaks teemaks, seega on võimalus, et taoline toode võib uuendatud kujul saada uue võimaluse.


Second Life. Käivitati aastal 2003. Oli omal ajal virtuaalmaailmade pioneer. Kasutajad saavad seal üksteisega ühendust võtta, suhelda, seigelda, luua sinna oma sisu. Esialgu oli keskkond väga populaarne. 2007 avas Eesti selles keskkonnas oma virtuaalsaatkonna, mis aga suleti 2011. Arvestades esialgset suurt populaarsust, oleks Second Life-st võinud kujuneda juhtiv sotsiaalmeediakanal. Praegu on see pigem üks online mängudest paljude seas. Iseenesest oli tegemist huvitava ideega aga paraku oli see sotsiaalmeediana kasutamiseks ebamugav. Facebook muutus seetõttu kiiresti palju edukamaks.


Altavista. Altavista oli esimene otsingumootor, mis arendas täisteksti andmebaasi suure osa WWW kohta.  Samuti pakkus ta esimesena veebipõhist tasuta emaili teenust. Esimese tõsisema turule sisenejana sai ta suure turuosa ja oli juhtiv otsingumootor kuni aastani 2000, mil ta hakkas kaotama turuosa Google-le. Teenus suleti 2013. Peamiseks põhjuseks Altavista allakäigule peetakse tema omandamist Compaq poolt, kellel polnud nägemust, mida Altavistaga peale hakata. Compaq tegi sellest ilusa portaali, kus oli põhirõhk emailil ja shoppamisel. Google hakkas kasutajaid endale tõmbama oma parema otsingutulemuste reastamise algoritmi abil. Altavista proovis küll uuesti otsingumootorile keskenduda, kuid ei suutnud enam turuosa kaotamist ümber pöörata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar